Ενσιλωτής

Το ιστολόγιο λειτουργεί στο περιβάλλον του Google Blogger και ο Blogger χρησιμοποιεί cookies για την παροχή των υηρεσιών, την ανάλυση της επισκεψιμότητας και τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Με την περιήγηση στο ιστολόγιο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2016

Η Ελλάδα πρέπει ΑΜΕΣΩΣ ν' απεξαρτηθεί απ' την ανοησία και το λαϊκισμό των πολιτικών. Και τη σκέτη λαμογιά ...

Είδαμε την Παρασκευή τη χολή του νέου αρχηγού της ΝΔ ενάντια στο λιγνίτη, αλλά, δυστυχώς, από τότε είχαμε νέα "χτυπήματα" ανοησίας και λαϊκισμού πολιτικών προσώπων, που επιμένουν ν' ασχολούνται με πράγματα που προδήλως αγνοούν, όπως ο ηλεκτρισμός και η ηλεκτροπαραγωγή. Αν η Ελλάδα πρέπει ν' απεξαρτηθεί ΑΜΕΣΩΣ από κάτι, αυτό φυσικά και δεν είναι ο λιγνίτης, είναι η ανοησία και ο λαϊκισμός του πολιτικού της προσωπικού. Ή και η σκέτη λαμογιά, καθώς ο τόπος μας είναι μικρός και η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει πολλές φορές την ημέρα ν' αποδεικνύει πως και είναι και φαίνεται έντιμη.

Κι επειδή ακριβώς ο τόπος είναι μικρός, ας ξεκινήσουμε από τα πιο φρέσκα νέα της πολύ αιολικής και ηλιακής Γερμανίας, για να δούμε στη συνέχεια τα δικά μας "κατορθώματα", που αρχίζουν να θυμίζουν πάλι το αλήστου μνήμης "Σχέδιο Ήλιος", των Σόιμπλε-ΓΑΠ-Παπακωνσταντίνου:

  • Είδηση Νο 1: όπως μας ενημερώνει η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Στατιστικής Destatis με δελτίο τύπου στις 18/7, ο τζίρος της ηλιακής βιομηχανίας πάει διαρκώς απ' το κακό στο χειρότερο, απ' το 2011 μέχρι το 2014 η μείωση έχει φθάσει στο 74,2%! Το 2011 ήταν η τελευταία "καλή" χρονιά, με τζίρο 10,6 δισεκ. ευρώ κι από τότε ξεκίνησε η κατρακύλα: το 2012 ήταν 9,6 δισεκ. ευρώ, το 2013 έπεσε στα 5,1 και το 2014 έπεσε ξανά, στα 3,7 δισεκ. ευρώ. Καθόλου περίεργο λοιπόν που το 2015 εμφανίστηκε στον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου ένας περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών με τα Ελληνικότατα ονόματα Jens, Paul, Rafaela, Basil, Branislav και Will, προκειμένου να γράψει Go Solar, καθώς προφανώς δεν τους έπαιρνε να γράψουν Gehen Solar!


  • Είδηση Νο 3: όπως μας ενημερώνει στις 12/7 πάλι το Energyload, στη Γερμανία θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών λιθίου στην Ευρώπη, ετήσιας δυναμικότητας 200 εκατ. τεμαχίων και ήδη οι πρώτες γραμμές παραγωγής έχουν μπει σε λειτουργία. Η τυχαία ενέργεια των αιολικών και Φ/Β είναι άχρηστη αν δεν μεσολαβήσει μια μορφή αποθήκευσης, τα πειράματα με την ηλεκτρόλυση δεν φαίνεται να φέρνουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα, καθώς τα οικονομικά της ηλεκτροπαραγωγής είναι αδυσώπητα, οπότε πάμε στο επόμενο βήμα, η Γερμανία θέλει ν' αντιγράψει το μοντέλο της Tesla, που χτίζει στην έρημο της Νεβάδα το Gigafactory, για μαζική παραγωγή μπαταριών λιθίου. Να υποθέσω πως ο επόμενος περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών θα γράψει σε κάποιον ΑΗΣ "βάλτε μπαταρίες γιατί χανόμαστε";
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite! Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε. 

Έχοντας τις πιο πάνω ειδήσεις κατά νου, μπορούμε να υποθέσουμε πως ίσως δεν θα χρειαστεί επόμενος περιφερόμενος θίασος ακτιβιστών, καθώς στη χώρα μας έχουμε τη "χαρά" να διαθέτουμε ένα "αχτύπητο" πολιτικό προσωπικό:

  • το πρώτο κρούσμα ήλθε απ' το Βουλευτή Δωδεκανήσου της ΝΔ Μ. Κόνσολα, ο οποίος, όπως είδαμε στη Ροδιακή, σε παρέμβασή του προς τον επικεφαλής της ΔΕΗ Ανανεώσιμες "τόνισε ότι η αξιοποίηση του γεωθερμικού δυναμικού της Νισύρου πρέπει να γίνει με όρους βιωσιμότητας και αειφορίας, χωρίς να προκαλεί επιβάρυνση στο περιβάλλον, αλλά και αρνητικές συνέπειες στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Πρότεινε εναλλακτικές μορφές ήπιας εκμετάλλευσης, όπως είναι η χαμηλή ενθαλπία, που με τη βοήθεια μιας ανεμογεννήτριας και ενός φωτοβολταϊκού, θα εξασφαλίσουν για τη Νίσυρο, ψύξη, θέρμανση στα σπίτια, ζεστό, κρύο νερό και μείωση του κόστους λειτουργίας του εργοστασίου αφαλάτωσης." Η Νίσυρος είναι στην ουσία ένα ηφαίστειο, κομμάτι του ηφαιστειακού τόξου του Αιγαίου. Οι χώρες που έχουν ηφαίστεια, όπως η Ισλανδία, η Ιαπωνία, η Νέα Ζηλανδία, η Κόστα Ρίκα, κλπ, αξιοποιούν τη γεωθερμία για ηλεκτροπαραγωγή, πάνω από 9.000MW έχουν ήδη αναπτυχθεί παγκοσμίως. Το ίδιο θέλει (ή ήθελε;) να κάνει η ΔΕΗ Ανανεώσιμες, καθώς, όπως είδαμε, η Νίσυρος μπορεί να δώσει 50MW και να καλύψει τις ανάγκες των Κω, Καλύμνου, Τελένδου, Ψερίμου, Λειψών, Λέρου, Τήλου και Γυαλιού. Ακριτικά νησιά, όλα Μη Διασυνδεμένα Νησιά, που ηλεκτροδοτούνται πανάκριβα με πετρέλαιο, αλλά ο τοπικός βουλευτής θέλει "χαμηλή ενθαλπία, μια ανεμογεννήτρια κι ένα φωτοβολταϊκό". Να ενημερώσουμε λοιπόν τον τοπικό βουλευτή πως με "χαμηλή ενθαλπία" καλλιεργούν ήδη πράσα και άλλα κηπευτικά στο Ν. Πέλλας, αλλά δεν σκέφτονται να κάνουν ηλεκτροπαραγωγή, το πολύ να κάνουν ένα μετρίως χλιαρό ποδόλουτρο το χειμώνα! Όπως είδαμε, "ο Πανεπιστημιακός" βουλευτής σπούδασε παιδαγωγικά στο Μπάρι της Ιταλίας και στη Ρόδο και στη συνέχεια ΦΠΨ στην Αθήνα, οπότε η Φυσική και η Φυσικοχημεία δεν περιλαμβάνονται ιδιαίτερα στα γνωστικά του αντικείμενα και καλό θα ήταν να διαβάσει περισσότερα για ηλεκτροπαραγωγή και ενθαλπίες. Όσο για το αν ηλεκτροδοτούν οι ανεμογεννήτριες και τα Φ/Β, μια που είναι τοπικός Βουλευτής ας μας εξηγήσει για ποιο ακριβώς λόγο έγιναν τα απανωτά μπλακ άουτ το Μάρτιο στη Ρόδο και τη Χάλκη, αφού η εγκατεστημένη ισχύς αιολικών & Φ/Β υπερκαλύπτει τα φορτία εκείνων των ημερών κι επιπλέον υπάρχει και το πετρελαϊκό εργοστάσιο. Είτε σκοπίμως είτε όχι οι απόψεις που εξέφρασε θα έχουν ως αποτέλεσμα τη διαιώνιση της ηλεκτροδότησης των νησιών με 100% εισαγόμενο πετρέλαιο κι όχι με μια πραγματικά αξιόπιστη κι 100% εγχώρια ΑΠΕ, όπως είναι η γεωθερμία. Με τέτοιους "εθνοπατέρες", τι χρεία έχουμε για ακτιβιστές; Ή μήπως οι βουλευτές πρέπει ν' αποφεύγουν οποιαδήποτε ενόχληση της Ελληνικής ολιγαρχίας, αν θέλουν να γίνουν κάποτε υπουργοί;
  • Το δεύτερο κρούσμα ήλθε σχεδόν αμέσως απ' τον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, που σαν καλός πραματευτής θέλει να ξεπουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, αυτά που έβγαλαν τα μνημόνια στο σφυρί κι ανάμεσά τους την Εγνατία Οδό. Επειδή, λέει, η Εγνατία Οδός χρειάζεται 5 εκατ. ευρώ ετησίως για τις ενεργειακές της ανάγκες, θέλει να στρώσει Φ/Β πάνελ στα πρανή του δρόμου, κατά μήκος της Εγνατίας και να την κάνει πιο ελκυστική στους υποψήφιους επενδυτές. Καταπληκτική πράγματι ιδέα, θα άρεσε πολύ και στο Σόιμπλε, που βλέπει με απογοήτευση το τζίρο των Γερμανικών ηλιακών να κατρακυλά. Μάλλον στο ΤΑΙΠΕΔ είδαν τα Φ/Β στα πρανή των Ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων, ιδίως στη Γερμανία, μόνο που τους διαφεύγει πρώτον πως τα Φ/Β παράγουν λίγες ώρες την ημέρα κι όχι όλες τις εποχές του έτους, δεύτερον πως τα Φ/Β δεν είναι αυτόνομα, αλλά εντάσσονται στο συνολικό ηλεκτρικό σύστημα και, τρίτον, πως στην Ελλάδα και ειδικά στο Διασυνδεμένο Σύστημα έχουμε ήδη περισσότερα Φ/Β απ' όσα χρειαζόμαστε. Αν υποθέσουμε πως θα βρεθεί χώρος στο ηλεκτρικό σύστημα για τα Φ/Β της Εγνατίας, στη διάρκεια της ημέρας ο "επενδυτής" θα μπορεί με Φ/Β να ηλεκτροδοτήσει, πανάκριβα έστω, τις σήραγγες, τόσο το φωτισμό όσο και τον αερισμό. Το αυξημένο κόστος ηλεκτροδότησης ασφαλώς θα το μετακυλήσει μέσω των διοδίων στους χρήστες της Εγνατίας, κάνοντας τη διέλευση ακριβότερη, αλλά γιατί να τον νοιάζει; Μήπως θα περνά από εκεί τακτικά; Τα βράδια ωστόσο, που χρειάζεται και φωτισμό κατά μήκος κι όχι μόνο στις σήραγγες, τα Φ/Β είναι ανύπαρκτα. Το χειμώνα με τη συννεφιά και τις ομίχλες, τότε που η Εγνατία χρειάζεται πολύ φωτισμό, τα Φ/Β είναι πάλι ανύπαρκτα. Γιατί λοιπόν μόνο Φ/Β, μήπως να βάζαμε και τίποτα μπαταρίες λιθίου; Κι αν δεν μπορεί να μας τις δώσει η Tesla, να μας τις δώσουν ίσως οι Γερμανοί εταίροι μας; Δεν ξέρω αν αυτό που χρειάζεται η Εγνατία είναι Φ/Β. Ξέρω όμως πως χρειάζεται κατεπειγόντως βενζινάδικα και σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, καθώς, αν βρεθείς εκεί χωρίς βενζίνη ή νερό μάλλον "την έβαψες", πρέπει ή να βρεις το ένα και μοναδικό πρατήριο που υπάρχει ανάμεσα Βέροια και Θεσσαλονίκη, με τις ανάλογες τιμές του μονοπώλιου φυσικά, ή να βγεις σε κάποιο χωριό, ψάχνοντας με το φανάρι, σαν το Διογένη. 17 σταθμοί εξυπηρέτησης προβλέπονται στο Ν. 3481/2006, ίσως να χρειάζονται και περισσότεροι, αλλά 10 χρόνια μετά την ολοκλήρωση του δρόμου  μόνο ένας έχει γίνει! Μπορεί να ψάχνουμε για δημιουργία θέσεων εργασίας και για έσοδα απ' τους τουρίστες που διασχίζουν τράνζιτ τη χώρα, αλλά κανείς δεν πρέπει ν’ ακουμπήσει την Εγνατία Οδό (και συνολικά τους αυτοκινητόδρομους). Τι έχει να μας πει ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ γι’ αυτά; Προτεραιότητα πρέπει να είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας στην Ελλάδα ή η στήριξη των "πράσινων" θέσεων εργασίας της Γερμανίας; Ή μήπως η αποφυγή οποιασδήποτε ενόχλησης της Ελληνικής ολιγαρχίας;

Δυστυχώς αυτά που μας βούλιαξαν στη χρεοκοπία εξακολουθούμε να τα βρίσκουμε συνεχώς μπροστά μας, σαν κανείς να μη διδάχθηκε τίποτα, σαν κανείς να μη θέλει να αλλάξει τίποτα. Είναι ποτέ δυνατό να σωθεί αυτή η χώρα;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου